martes, 5 de junio de 2012

UTAC Sírius

UTAC és un servei extern de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona. Comprèn la UTAC Sírius, concertada amb el Departament de Benestar Social i Família i la UTAC Ensenyament, concertada amb el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

El servei UTAC s'adreça a les persones amb discapacitat motriu que requereixen formes augmentatives i alternatives de comunicació i d'accés a l'ordinador, joc adaptat i mobilitat assistida.


Per més informació visiteu aquesta pàgina:
http://www.utac.cat/ 




Joguines adaptades i discapacitats

S'entén per joguina adaptada aquelles joguines estàndards a les quals se'ls ha fet alguna modificació física que facilita l'ús i el joc a un infant amb discapacitat.

Hi ha molts tipus d'adaptacions, des de molt senzilles, com posar velcro per tal de fixar el joc o joguina, fins d'altres força més complicades, com traduir els efectes sonors en visuals o instal·lar un jac que faciliti l'ús de la joguina.

Per instal·lar aquestes adaptacions més complexes, ens podem adreçar a diferents
institucions i empreses especialitzades en adaptar joguines estàndards tenint en compte les necessitats i característiques de l'infant per a qui s'han seleccionat.
Els criteris bàsics que marcaran el tipus i grau d'adaptació de la joguina són la capacitat de moviment del nen o nena, les seves capacitats de manipulació i les seves possibilitats de percepció sensorial. Les modificacions que s'apliquin hauran d'estar també en consonància amb la complexitat física de l'infant, el seu grau de discapacitat i el seu nivell de comprensió.

Davant qualsevol tipus d'adaptació és precís vetllar per les condicions de seguretat i assegurar-se que les adaptacions que introduïm no afegeixin cap perill per l'infant que el farà servir o pels del seu voltant.

Un altre aspecte a tenir en compte és l'aspecte final de la joguina un cop adaptada, vetllant per a que aquesta continuï sent atractiva i desitjable a ulls d'un infant amb o sense discapacitat.



Per més informació visiteu aquesta pàgina: http://www.joguinasegura.coop/web/cat/content/01_05d1.htm


CEAPAT

El Centro de Referencia Estatal de Autonomía Personal y Ayudas Técnicas (Ceapat) tiene como misión contribuir a hacer efectivos los derechos de las personas con discapacidad y personas mayores, a través de la accesibilidad integral, los productos y tecnologías de apoyo y el diseño pensado para todas las personas. 

http://www.ceapat.es/ceapat_01/index.htm






Centre hípic adaptat Federica Cerdà

El centro hípico cumple con todos aspectos legales, permisos y licencias. Dispone de la correspondiente licencia municipal para la actividad que desarrolla y no se encuentra afectado o limitado por impedimento alguno. Disponemos de cuantos seguros son necesarios y/o aconsejables y en especial de cobertura por accidentes y responsabilidad civil.
Contamos con un aula lúdico-social, donde los usuarios realizan actividades lúdicas. La ayuda psicológica a los niños y las familias es fundamental y parte de nuestra labor diaria.

Los caballos cumplen los requisitos físicos y psíquicos necesarios para la actividad de hipoterapia.
Son animales sanos, bien entrenados y dóciles, reúnen las cualidades de mansedumbre, obediencia, experiencia y buena capacidad de movimientos.
Son caballos con la edad adecuada y la medida idónea, seleccionados personalmente por la Dra. del área de hipoterapia, Teresa Xipell. y preparados para la actividad de hipoterapia.

 

La Hipoterapia es una actividad rehabilitadora que utiliza los movimientos tridimensionales y rítmicos del caballo como medio terapéutico.
El caballo transmite impulsos rítmicos a la cintura pélvica, la columna vertebral y miembros inferiores que influyen sobre el tono muscular, el equilibrio, la coordinación y la destreza muscular. El calor que transmite el caballo al montar produce un efecto distensor de la musculatura y los ligamentos. (Esta distensión se prolonga hasta 6 horas en los músculos aductores, facilitando el movimiento de caminar.)
Al montar a caballo se activa la información que llega al sistema nervioso generando una mejora en el control postural, el equilibrio y la percepción del esquema corporal.
A nivel cognitivo, cuando el niño cepilla las diferentes partes del caballo, estamos trabajando el grafismo, la atención y el equilibrio.
Trabajamos la autoconfianza y la aceptación de uno mismo, aportando seguridad, confianza y amor, en definitiva , aspectos necesarios para el crecimiento personal y la felicidad. 











No hay comentarios:

Publicar un comentario